Rychlý kontakt

Prostřednictvím následujícího formuláře nám můžete zaslat jakýkoliv dotaz či připomínku.
Odeslaný text bude doručen na adresu adroit@email.cz.

Firma:
Jméno a příjmení:
E-mail:
Váš dotaz:
Kontrola proti spamu:

captcha Zkusit jiný obrázek

Opište prosím text z obrázku:

Elektrokola

 

Elektrokolo je jízdní kolo (horské, trekingové, městské apod..)  doplněné o motor, baterii a ovládání, nabízející pomoc při jízdě. Motor je aktivován rotačním šlapáním do pedálů (zahájení jízdy) nebo sepnutím ovládacího tlačítka nebo akcelerátoru (přímý pohon motoru z klidového stavu). Přídavný pohon lze kdykoliv vyřadit vypínačem. Potom se elektrokolo chová stejně jako klasické jízdní kolo.

Jízdní kolo může být vybaveno dodatečně pomocným motorkem, jestliže bude nadále zachován původní charakter jízdního kola.

Od září r. 2009 vešla v platnost evropská norma EN 15194, která je též známá pod zkratkou EPAC (Electronically Power Assisted Cycles).

Tato norma:

  • Je nadřazena nad všechny národní normy, které řeší problematiku jízdních kol s pomocným pohonem a upřesňuje jejich používání na jízdních kolech
  • Zpřesňuje požadavky na instalaci elektropohonů, na testování baterií, na magnetickou kompatibilitu, řízení výkonu, max. rychlost a na měření maximálního povoleného výkonu
  • Funkce motoru může být aktivována pouze aktivním šlapáním do pedálů
  • Akcelerátor může elektrokolo uvést z klidového stavu do max. rychlosti 6 km/hod (cca rychlost chůze)
  • Jmenovitý výkon motoru nesmí přesáhnout hodnotu 250W
  •  Při dosažení rychlosti 25km/hod. se musí elektropohon vypnout

Pokud elektrokolo splňuje omezení dané Směrnicí č. 2002/24/EC a plní požadavky zmíněné Normy 15194, je z hlediska českého Zákona o provozu na pozemních komunikacích na elektrokola pohlíženo jako na jízdní kola bez elektrické asistence. Pokud je elektrokolo vybaveno zákonným příslušenstvím (světla, odrazky, zvonek) může být provozováno na pozemních komunikacích, ale též na vyhrazených cyklostezkách a trasách určených výhradně pro jízdní kola.
Pokud ale elektrokolo tyto náležitosti nesplňuje, je na něj pohlíženo jako na malý motocykl a potom se musí podrobit schvalování jako všechny ostatní motorové dopravní prostředky. Řidič musí mj. vlastnit příslušné řidičské oprávnění.